Basis breipatronen voor kinderen

voor alle maten en alle stekenverhoudingen

Er zijn vele soorten garens en daardoor vele stekenverhoudingen. Iedereen breit op zijn eigen manier en daardoor kan een proeflapje wel eens afwijken van de stekenverhouding van het patroon. Toch is het heel belangrijk dat de stekenverhouding van het proeflapje zo dicht mogelijk bij de aangegeven stekenverhouding ligt, omdat het model en de maten van het breiwerk daarop gebaseerd zijn.

Maak dus altijd een proeflapje en gebruik dunnere naalden als je minder steken krijgt en dikkere naalden als je meer steken krijgt.

Op deze pagina vind je standaardpatronen voor diverse stekenverhoudingen, die over het algemeen het meeste voorkomen. Als indicatie staat er ook een naalddikte bij, maar daarmee kun je dus varieëren, afhankelijk van je hand van breien.
Deze basispatronen zijn bedoeld om je een basis te geven, je kunt er zelf iets inbreien (bijvoorbeeld een van mijn ontwerpen). Gebruik verschillende kleuren, brei strepen, blokjes of ruiten, alles wat je maar kunt bedenken.

Alle beschrijvingen zijn door mijzelf bedacht en ontworpen en het is dus ook de bedoeling dat je ze alleen voor eigen gebruik van de site afhaalt.

De patronen openen in een nieuw venster of tabblad, zodat je ze makkelijker kunt afdrukken.





Hoeveel bollen wol heb ik nodig?

Standaardpatronen voor maat 86/92, leeftijd 1 tot 2 jaar

Standaardpatronen voor maat 98/104, leeftijd 3 tot 4 jaar.

Standaardpatronen voor maat 110/116, leeftijd 5 tot 6 jaar.

Standaardpatronen voor maat 122/128, leeftijd 7 tot 8 jaar.

Standaardpatronen voor maat 134/140, leeftijd 9 tot 10 jaar.

Standaardpatronen voor maat 146/152, leeftijd 11 tot 12 jaar.

Standaardpatronen voor maat 158/164, leeftijd 13 tot 14 jaar.

Dit zijn mijn eerste ontwerpjes, die eerst elders op de site stonden:


Kijk ook eens even op de pagina Eigen Ontwerp, daar vindt je ook nog een paar truitjes


Dit zijn hele kleine patroontjes, speciaal voor baby-truitjes
Als je ze wilt bewaren, klik met rechts en kies "afbeelding opslaan als"