Standaard 3-4 jaar, maat 98/104

nld 4 - 5

Rugpand:

1. Zet 51 st. op met nld. 4 needles. Brei 4 cm boordsteek

2. Brei verder met nld. 5 in tricotsteek tot een lengte van 15,2 cm (32 nld.) excl. boord.

3. Armsgat: Kant 2 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder aan weerszijden van elke 2e nld. 2 x 1 st. tot er 43 st. over zijn. Brei verder tot een totale armsgathoogte van 12,4 cm.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 12 st., zet de volgende 19 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 12 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke naald 1 x 1 st. tot er 11 steken over zijn.

5. Tegelijkertijd, als de armsgathoogte 13,3 cm is (28 nld), met de schouder beginnen.

6. Schoudervorming: Kant 5 st. af aan de kant van het armsgat. Kant daarna 6 st. af aan de kant van het armsgat.

Voorpand:

1-2 Volg stap 1 en 2 als voor het rugpand.

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei tot een armsgathoogte van 8,6 cm (18 nld.) tot er 43 st. over zijn.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 16 st., zet de volgende 11 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 16 st.met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld. 5 x 1 st. tot er 11 st. over zijn.

5. Brei verder tot de armsgathoogte 13,3 cm is (28 nld.)

Mouwen:

1. Zet 29 st. op met nld. 4 en brei 3 cm boordsteek.

2. Brei verder met nld. 5 in tricotsteek.

3. Meerder aan weerszijden van elke 10e nld. 3 x 1 st. tot 35 st. (30 nld. excl. boord)

4. Brei tot een hoogte van 19 cm (40 nld.) excl. boord.

5. Mouwkop: Kant 2 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. (31 st. over). Minder aan weerszijden van elke nld. 2 x 1 st., daarna aan weerszijden van elke 2e nld. 7 x 1 st. en dan nog aan weerszijden van elke nld. 2 x 1 st. Kant de resterende 9 st. af.

--- Op nld. 4 .

1. Met de goede kant voor: Neem 3 st. langs de hals van de rechterschouder aan het achterpand op, dan de 19 st. van de hulpnaald aan het achterpand, 3 st. langs de linkerschouder van het achterpand, vervolgens 11 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 11 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 11 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 58 st.

2. Brei 3 cm (8 nld.) boordsteek.