Standaard 1-2 jaar, maat 86/92

nld 4 - 5

Rugpand:

1. Zet 46 st. op met nld. 4 needles. Brei 4 cm boordsteek

2. Brei verder met nld. 5 in tricotsteek tot een lengte van 14,3 cm (30 nld.) excl. boord.

3. Armsgat: Kant 1 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. Brei tot een armsgathoogte van 11,4 cm (24 nld), tot er 44 st over zijn. Brei verder tot een totale armsgathoogte van 11,4 cm.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 13 st., zet de volgende 18 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 13 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke naald 1 x 1 st. tot er 12 steken over zijn.

5. Tegelijkertijd, als de armsgathoogte 12,4 cm is (26 nld), met de schouder beginnen.

6. Schoudervorming: Kant 2 x 6 st. af aan de kant van het armsgat.

Voorpand:

1-2 Volg stap 1 en 2 als voor het rugpand.

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei tot een armsgathoogte van 7,6 cm (16 nld.) tot er 44 st. over zijn.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 17 st., zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 17 st.met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld. 5 x 1 st. tot er 12 st. over zijn.

5. Brei verder tot de armsgathoogte 12,4 cm is (26 nld.)

Mouwen:

1. Zet 28 st. op met nld. 4 en brei 3 cm boordsteek.

2. Brei verder met nld. 5 in tricotsteek.

3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld. 3 x 1 st. tot 34 st. (27 nld. excl. boord)

4. Brei tot een hoogte van 17 cm (36 nld.) excl. boord.

5. Mouwkop: Kant 1 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. (32 st. over). Minder aan weerszijden van elke nld. 4 x 1 st., daarna aan weerszijden van elke 2e nld. 3 x 1 st. en dan nog aan weerszijden van elke nld. 4 x 1 st. Kant de resterende 10 st. af.

--- Op nld. 4 .

1. Met de goede kant voor: Neem 3 st. langs de hals van de rechterschouder aan het achterpand op, dan de 18 st. van de hulpnaald aan het achterpand, 3 st. langs de linkerschouder van het achterpand, vervolgens 10 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 10 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 54 st.

2. Brei 3 cm (8 nld.) boordsteek.