Standaard 9-10 jaar, maat 134/140

nld 3 - 3

Rugpand:

1. Zet 86 st. op met nld. 3 needles. Brei 5 cm boordsteek

2. Brei verder met nld. 3 in tricotsteek tot een lengte van 23,3 cm (70 nld.) excl. boord.

3. Armsgat: Kant 4 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder aan weerszijden van elke 2e nld. 4 x 1 st. tot er 70 st. over zijn. Brei verder tot een totale armsgathoogte van 16 cm.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 21 st., zet de volgende 28 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 21 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke naald 2 x 1 st. tot er 19 steken over zijn.

5. Tegelijkertijd, als de armsgathoogte 16,7 cm is (50 nld), met de schouder beginnen.

6. Schoudervorming: Kant 9 st. af aan de kant van het armsgat. Kant daarna 10 st. af aan de kant van het armsgat.

Voorpand:

1-2 Volg stap 1 en 2 als voor het rugpand.

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei tot een armsgathoogte van 10,7 cm (32 nld.) tot er 70 st. over zijn.

4. Hals: Brei beide kanten tegelijkertijd. Brei 26 st., zet de volgende 18 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 26 st.met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld. 7 x 1 st. tot er 19 st. over zijn.

5. Brei verder tot de armsgathoogte 16,7 cm is (50 nld.)

Mouwen:

1. Zet 51 st. op met nld. 3 en brei 4 cm boordsteek.

2. Brei verder met nld. 3 in tricotsteek.

3. Meerder aan weerszijden van elke 11e nld. 5 x 1 st. daarna aan weerszijden van elke 12e nld. 2 x 1 st. tot 58 st. (79 nld. excl. boord)

4. Brei tot een hoogte van 30 cm (90 nld.) excl. boord.

5. Mouwkop: Kant 4 st. af aan het begin van de volgende 2 nld. (50 st. over). Minder aan weerszijden van elke 2e nld. 16 x 1 st. Kant de resterende 18 st. af.

1. Met de goede kant voor: Neem 5 st. langs de hals van de rechterschouder aan het achterpand op, dan de 28 st. van de hulpnaald aan het achterpand, 5 st. langs de linkerschouder van het achterpand, vervolgens 18 st. langs de linkerschouder van het voorpand,de 18 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 18 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 92 st.