Heren 56-58

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 65 st op met nld 6 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 32,9 cm (56 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 3 x 1 st. tot er 53 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).
5. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
6. Totaal 100 nld (excl. boord) met 21 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,3 cm(26 nld), met 53 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 21 st. Zet de volgende 11 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 21 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 16 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).

Mouwen:

1. Zet 31 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 7 x 1 st tot 45 st. (63 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (72 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (39 st over). Minder vervolgens aan weerszijden van elke 2e nld 12 x 1 st.
Kant de resterende 15 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 21 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 11 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 58 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek