Heren 56-58

nld 5-6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 76 st op met nld 5 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 32,6 cm (62 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 3 x 1 st. tot er 62 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,2 cm (46 nld).
5. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 10 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 112 nld (excl. boord) met 24 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,8 cm(30 nld), met 62 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 25 st. Zet de volgende 12 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 25 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 6 x 1 st. tot er 19 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,2 cm (46 nld).

Mouwen:

1. Zet 36 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 9 x 1 st tot 54 st. (72 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (80 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (46 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 1 x 2 st, dan elke 2e nld 12 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 1 x 2 st.
Kant de resterende 14 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 24 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 15 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 12 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 15 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 66 st