Heren 56-58

nld 4-5

1. Zet 93 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 31,4 cm (66 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st. tot er 75 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld
6. Totaal 122 nld (excl. boord) met 29 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 16,2 cm(34 nld), met 75 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 30 st. Zet de volgende 15 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 30 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 23 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).

Mouwen:

1. Zet 44 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 5 x 1 st, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 6 x 1 st. tot 66 st. (83 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (90 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (56 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 1 x 3 st, dan elke 2e nld 13 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 1 x 3 st.
Kant de resterende 18 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 29 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 15 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 82 st