Heren 56-58

nld 3-4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 127 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 32,9 cm (92 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 6 x 1 st. tot er 103 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,3 cm (68 nld).
5. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 11 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 166 nld (excl. boord) met 41 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15 cm(42 nld), met 103 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 41 st. Zet de volgende 21 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 41 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 31 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,3 cm (68 nld).

Mouwen:

1. Zet 59 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 14 x 1 st tot 87 st. (112 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 43 cm (122 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (75 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 2 x 2 st, dan elke 2e nld 17 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 2 x 2 st.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 41 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 28 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 21 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 28 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 118 st