Heren 56-58

nld 3-3

1. Zet 133 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 33,3 cm (100 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 6 x 1 st. tot er 107 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 24 cm (72 nld).
5. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 11 st af aan het begin van de volgende 4 nld
6. Totaal 178 nld (excl. boord) met 43 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,7 cm(44 nld), met 107 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 43 st. Zet de volgende 21 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 43 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 11 x 1 st. tot er 32 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24 cm (72 nld).

Mouwen:

1. Zet 61 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 15 x 1 st tot 91 st. (120 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 43 cm (130 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld (77 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 2 x 2 st, dan elke 2e nld 18 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 2 x 2 st.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 43 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 29 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 21 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 29 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 122 st