Heren 52-54

nld 4-5

1. Zet 89 st op met nld 4 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 29,5 cm (62 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st. tot er 73 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 118 nld (excl. boord) met 29 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 16,2 cm(34 nld), met 73 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 30 st. Zet de volgende 13 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 30 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 22 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).

Mouwen:

1. Zet 42 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 10 x 1 st tot 62 st. (80 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (90 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (54 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 1 x 2 st, dan elke 2e nld 14 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 1 x 2.
Kant de resterende 000 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 29 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 20 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 13 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 20 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 82 st