Heren 52-54

nld 3-4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 122 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 32,9 cm (92 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 6 x 1 st. tot er 98 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,6 cm (66 nld).
5. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 10 st af aan het begin van de volgende 4 nld
6. Totaal 164 nld (excl. boord) met 40 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,7 cm(44 nld), met 98 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 39 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 39 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 29 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,6 cm (66 nld).

Mouwen:

1. Zet 57 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 14 x 1 st tot 85 st. (112 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (118 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (73 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 2 x 2 st, dan elke 2e nld 16 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 2 x 2.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 40 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 25 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 25 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 110 st