Heren 48-50

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 59 st op met nld 6 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30,6 cm (52 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 38 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 000 cm (000 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 94 nld (excl. boord) met 19 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,1 cm(24 nld), met 49 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 20 st. Zet de volgende 9 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 20 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 15 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,4 cm (38 nld).

Mouwen:

1. Zet 28 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 7 x 1 st tot 42 st. (63 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (70 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (36 st over). Minder aan weerszijden van elke 2e nld 12 x 1 st. Kant de resterende 12 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 19 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 9 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 54 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek