Heren 48-50

nld 4-5

1. Zet 84 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 29,5 cm (62 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 72 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,9 cm (48 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 116 nld (excl. boord) met 28 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,2 cm(32 nld), met 72 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 29 st. Zet de volgende 14 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 29 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 22 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,9 cm (48 nld).

Mouwen:

1. Zet 40 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 10 x 1 st tot 60 st. (80 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (88 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (52 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 1 x 2 st, dan elke 2e nld 13 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 1 x 2.
Kant de resterende 18 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 28 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 14 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 80 st