Heren 48-50

nld 3-4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 110 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30,7 cm (86 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 94 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (62 nld).
5. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 10 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 154 nld (excl. boord) met 38 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,3 cm(40 nld), met 94 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 38 st. Zet de volgende 18 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 38 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 28 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (62 nld).

Mouwen:

1. Zet 52 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 9 x 1 st., daarna aan weerszijden van elke 9e nld 4 x 1 st. tot 78 st. (108 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (116 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (66 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 3 x 1 st, dan elke 2e nld 16 x 1 st en tenslotte elke nld 3 x 1.
Kant de resterende 22 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 38 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 25 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 18 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 25 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 106 st