Heren 48-50

nld 3-3

1. Zet 122 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30,7 cm (92 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st. tot er 100 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,3 cm (70 nld).
5. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
6. Totaal 168 nld (excl. boord) met 40 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,3 cm(46 nld), met 100 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 40 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 40 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 30 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,3 cm (70 nld).

Mouwen:

1. Zet 57 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 8 x 1 st., daarna aan weerszijden van elke 9e nld 6 x 1 st. tot 85 st. (118 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 42 cm (126 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (73 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
de volgende nld 1 x 2 st, dan elke 2e nld 20 x 1 st en tenslotte de laatste nld 1 x 2.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 40 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 27 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 27 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 114 st