Heren 44-46

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 56 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 29,4 cm (50 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 1 x 1 st. tot er 48 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,4 cm (38 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 92 nld (excl. boord) met 18 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,1 cm(24 nld), met 48 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 19 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 19 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 4 x 1 st. tot er 15 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,4 cm (38 nld).

Mouwen:

1. Zet 27 st op met nld 6 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 7 x 1 st tot 41 st. (63 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (70 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (35 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van elke 2e nld 12 x 1 st.
Kant de resterende 11 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 18 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 54 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek