Heren 44-46

nld 5-6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 66 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30,5 cm (58 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 56 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (42 nld).
5. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld
6. Totaal 104 nld (excl. boord) met 22 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,7 cm(26 nld), met 56 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 22 st. Zet de volgende 12 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 22 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 17 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (42 nld).

Mouwen:

1. Zet 32 st op met nld 5 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 10e nld 7 x 1 st tot 46 st. (70 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (78 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (40 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 6 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 5 x 1.
Kant de resterende 14 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 22 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 14 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 12 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 14 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 62 st