Heren 44-46

nld 4-5

1. Zet 80 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 29,5 cm (62 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 68 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,9 cm (46 nld).
5. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
6. Totaal 114 nld (excl. boord) met 26 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,3 cm(30 nld), met 68 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 27 st. Zet de volgende 14 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 27 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 6 x 1 st. tot er 21 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,9 cm (46 nld).

Mouwen:

1. Zet 39 st op met nld 4 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 1 x 1 st, daarna aan weerszijden van elke 9e nld 8 x 1 st tot 57 st. (80 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (88 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (49 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
de volgende nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 14 x 1 st en tenslotte de laatste nld 1 x 1.
Kant de resterende 17 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 26 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 14 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 78 st