Heren 44-46

nld 3-4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 105 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30 cm (84 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 3 x 1 st. tot er 89 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (62 nld).
5. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
6. Totaal 152 nld (excl. boord) met 35 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,3 cm(40 nld), met 89 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 35 st. Zet de volgende 19 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 35 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 27 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (62 nld).

Mouwen:

1. Zet 50 st op met nld 3 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 12 x 1 st tot 74 st. (108 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (116 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (64 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
de volgende nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 19 x 1 st en tenslotte de laatste nld 1 x 1.
Kant de resterende 22 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 35 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 24 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 19 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 24 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 102 st