Heren 44-46

nld 3-3

1. Zet 110 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 30 cm (90 nld), excl. boord.
3. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 2 x 1 st. tot er 94 st over zijn.
4. Brei verder tot een armsgathoogte van 22 cm (66 nld).
5. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 10 st af aan het begin van de volgende 4 nld
6. Totaal 162 nld (excl. boord) met 36 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

3. Armsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14 cm(42 nld), met 94 st over.
4. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 37 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 37 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 29 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22 cm (66 nld).

Mouwen:

1. Zet 53 st op met nld 3 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 1 x 1 st, daarna aan weerszijden van elke 9e nld 12 x 1 st. tot 79 st. (116 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 41 cm (124 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (67 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
de volgende nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 20 x 1 st en tenslotte de laatste nld 1 x 1.
Kant de resterende 23 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 36 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 26 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 26 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 108 st