Dames 50-52

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 72 st op met nld 6 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,2 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 4e nld 2 x 1 st tot 66 st. Brei 1,2 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 13e nld 2 x 1 st tot 72 st. Brei nog 5,9 cm (10 nld) tot een hoogte van 30,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 9 x 1 st. tot er 48 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 96 nld (excl. boord) met 22 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,1 cm(24 nld), met 48 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 19 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 19 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 6 x 1 st. tot er 13 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).

Mouwen:

1. Zet 28 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 3 x 1 st, daarna elke 7e nld 6 x 1 st. tot 46 st. (60 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (66 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (40 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 12 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 12 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 22 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 15 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 15 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 62 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek