Dames 50-52

nld 5-6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 85 st op met nld 5 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 3 x 1 st tot 77 st. Brei 1,6 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 10e nld 3 x 1 st tot 85 st. Brei nog 5,3 cm (10 nld) tot een hoogte van 30,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 10 x 1 st. tot er 57 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,2 cm (46 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 108 nld (excl. boord) met 25 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,70 cm(28 nld), met 57 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 22 st. Zet de volgende 13 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 22 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 6 x 1 st. tot er 16 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,2 cm (46 nld).

Mouwen:

1. Zet 33 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 11 x 1 st tot 55 st. (66 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (74 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (47 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van elke 2e nld 15 x 1 st, kant de resterende 17 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 25 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 17 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 13 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 17 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 72 st