Dames 50-52

nld 4-5

1. Zet 104 st op met nld 4 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st tot 94 st. Brei 1,9 cm (4 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 4 x 1 st tot 104 st. Brei nog 5,7 cm (12 nld) tot een hoogte van 29,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 12 x 1 st. tot er 70 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 118 nld (excl. boord) met 32 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,2 cm(32 nld), met 70 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 27 st. Zet de volgende 16 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 27 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 19 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).

Mouwen:

1. Zet 40 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 5e nld 9 x 1 st. daarna elke 6e nld 5 x 1 st. tot 68 st. (75 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (8000 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (58 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 4 x 1 st, dan elke 2e nld 12 x 1 st en tenslotte elke nld 4 x 1.
Kant de resterende 18 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 32 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 21 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 16 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 21 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 90 st