Dames 50-52

nld 4-4

Stekenverhouding: 18 st en 23 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 117 st op met nld 4 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,9 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st tot 105 st. Brei 2,2 cm (5 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 5 x 1 st tot 117 st. Brei nog 5,2 cm (12 nld) tot een hoogte van 29,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 13 x 1 st. tot er 79 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,3 cm (56 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 130 nld (excl. boord) met 35 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,7 cm(36 nld), met 79 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 31 st. Zet de volgende 17 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 31 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 9 x 1 st. tot er 22 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 24,3 cm (56 nld).

Mouwen:

1. Zet 45 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 5e nld 7 x 1 st., daarna elke 6e nld. 8 x 1 st. tot 75 st. (83 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (88 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (63 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 2 x 1 st, dan elke 2e nld 17 x 1 st en tenslotte elke nld 2 x 1.
Kant de resterende 21 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 35 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 23 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 17 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 23 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 98 st