Dames 50-52

nld 3-3

1. Zet 143 st op met nld 3 en brei 8 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 6 x 1 st tot 129 st. Brei 0,7 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 6 x 1 st tot 143 st. Brei nog 5,3 cm (16 nld) tot een hoogte van 30 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 16 x 1 st. tot er 97 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 24 cm (72 nld).
6. Schouder vorming: Kant 9 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
7. Totaal 168 nld (excl. boord) met 43 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,7 cm(44 nld), met 97 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 38 st. Zet de volgende 21 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 38 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 11 x 1 st. tot er 27 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 24 cm (72 nld).

Mouwen:

1. Zet 55 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 18 x 1 st tot 91 st. (108 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (114 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld (77 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 2 x 1 st, dan elke 2e nld 22 x 1 st en tenslotte elke nld 2 x 1.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 43 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 29 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 21 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 29 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 122 st