Dames 46-48

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 66 st op met nld 6 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,2 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 4e nld 2 x 1 st tot 60 st. Brei 1,2 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 13e nld 2 x 1 st tot 66 st. Brei nog 4,7 cm (8 nld) tot een hoogte van 29,4 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 7 x 1 st. tot er 46 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 94 nld (excl. boord) met 20 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,3 cm(26 nld), met 46 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 18 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 18 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 13 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (40 nld).

Mouwen:

1. Zet 27 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 8 x 1 st tot 43 st. (56 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (64 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (37 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 5 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 5 x 1.
Kant de resterende 13 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 20 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 56 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek