Dames 46-48

nld 5 - 6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 77 st op met nld 5 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 3 x 1 st tot 69 st. Brei 2,6 cm (5 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 4 x 1 st tot 79 st. Brei nog 5,3 cm (10 nld) tot een hoogte van 30,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 8 x 1 st. tot er 55 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,2 cm (44 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 106 nld (excl. boord) met 25 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,7 cm(28 nld), met 55 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 21 st. Zet de volgende 13 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 21 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 6 x 1 st. tot er 15 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,2 cm (44 nld).

Mouwen:

1. Zet 32 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 9 x 1 st tot 50 st. (63 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 72 cm (72 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (42 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 6 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 6 x 1.
Kant de resterende 14 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 25 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 15 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 13 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 15 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 68 st