Dames 46-48

nld 4 - 5

1. Zet 95 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 4 x 1 st tot 85 st. Brei 1,9 cm (4 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 4 x 1 st tot 95 st. Brei nog 4,8 cm (10 nld) tot een hoogte van 28,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 9 x 1 st. tot er 67 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld
7. Totaal 116 nld (excl. boord) met 29 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 16,2 cm(34 nld), met 67 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 26 st. Zet de volgende 15 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 26 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 19 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,8 cm (50 nld).

Mouwen:

1. Zet 39 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 12 x 1 st tot 63 st. (72 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (78 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (53 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 16 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 17 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 29 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 15 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 82 st