Dames 46-48

nld 3 - 4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 124 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 5 x 1 st tot 112 st. Brei 1,8 cm (5 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 6 x 1 st tot 126 st. Brei nog 5 cm (14 nld) tot een hoogte van 29,3 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 13 x 1 st. tot er 88 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,6 cm (66 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
7. Totaal 154 nld (excl. boord) met 40 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,7 cm(44 nld), met 88 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 34 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 34 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 24 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,6 cm (66 nld).

Mouwen:

1. Zet 50 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 16 x 1 st tot 82 st. (96 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (104 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (70 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 21 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 24 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 40 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 25 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 25 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 110 st