Dames 46-48

nld 4 - 4

Stekenverhouding: 18 st en 23 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 106 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,9 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 4 x 1 st tot 96 st. Brei 1,3 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 5 x 1 st tot 108 st. Brei nog 5,2 cm (12 nld) tot een hoogte van 29,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 11 x 1 st. tot er 76 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (54 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
7. Totaal 128 nld (excl. boord) met 34 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,7 cm(36 nld), met 76 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 29 st. Zet de volgende 18 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 29 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 21 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,5 cm (54 nld).

Mouwen:

1. Zet 43 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 13 x 1 st tot 69 st. (78 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (86 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (59 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 17 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 21 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 34 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 21 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 18 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 21 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 94 st