Dames 46-48

nld 3 - 3

1. Zet 130 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 5 x 1 st tot 118 st. Brei 1,7 cm (5 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 6 x 1 st tot 132 st. Brei nog 5,3 cm (16 nld) tot een hoogte van 30 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 13 x 1 st. tot er 92 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,3 cm (70 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 166 nld (excl. boord) met 42 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,3 cm(46 nld), met 92 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 35 st. Zet de volgende 22 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 35 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 25 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 23,3 cm (70 nld).

Mouwen:

1. Zet 53 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 6 x 1 st, daarna elke 7e nld 10 x 1 st tot 85 st. (106 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (112 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld (71 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 11 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 10 x 1.
Kant de resterende 25 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 42 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 27 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 22 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 27 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 118 st