Dames 42-44

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 60 st op met nld 6 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,2 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 2 x 1 st tot 54 st. Brei 1,2 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 14e nld 2 x 1 st tot 60 st. Brei nog 4,7 cm (8 nld) tot een hoogte van 29,4 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st. tot er 44 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,4 cm (38 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 92 nld (excl. boord) met 20 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,1 cm(24 nld), met 44 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 17 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 17 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 12 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,4 cm (38 nld).

Mouwen:

1. Zet 26 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 8 x 1 st tot 42 st. (56 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (64 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (36 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van elke 2e nld 12 x 1 st. Kant de resterende 12 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 20 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 56 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek