Dames 42-44

nld 5 - 6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Grotere afbeelding

Gebreid met 11 bollen Lammy Yarns Dakota.
Nu in de aanbieding voor slechts 1,00 per bol!! Bestel hier.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 70 st op met nld 5 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 3 x 1 st tot 62 st. Brei 2,6 cm (5 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 4 x 1 st tot 72 st. Brei nog 5,3 cm (10 nld) tot een hoogte van 30,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 8 x 1 st. tot er 50 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (42 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 104 nld (excl. boord) met 22 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,7 cm(26 nld), met 50 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 19 st. Zet de volgende 12 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 19 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 14 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,1 cm (42 nld).

Mouwen:

1. Zet 31 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 7 x 1 st, daarna elke 8e nld 2 x 1 st tot 49 st. (65 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (72 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (43 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 13 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 13 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 22 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 14 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 12 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 14 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 62 st