Dames 42-44

nld 4 - 5

1. Zet 86 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st tot 76 st. Brei 2,9 cm (6 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 6e nld 5 x 1 st tot 88 st. Brei nog 4,8 cm (10 nld) tot een hoogte van 28,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 9 x 1 st. tot er 62 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,9 cm (48 nld).
6. Schouder vorming: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 114 nld (excl. boord) met 28 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 15,2 cm(32 nld), met 62 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 24 st. Zet de volgende 14 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 24 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 17 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,9 cm (48 nld).

Mouwen:

1. Zet 37 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 5 x 1 st, daarna elke 7e nld 6 x 1 st tot 59 st. (72 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (78 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (51 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 15 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 17 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 28 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 14 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 80 st