Dames 42-44

nld 4 - 4

Stekenverhouding: 18 st en 23 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 96 st op met nld 4 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,9 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 4 x 1 st tot 86 st. Brei 3,5 cm (8 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 6e nld 5 x 1 st tot 98 st. Brei nog 5,2 cm (12 nld) tot een hoogte van 29,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 9 x 1 st. tot er 70 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,6 cm (52 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 126 nld (excl. boord) met 32 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,8 cm(34 nld), met 70 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 27 st. Zet de volgende 16 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 27 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 19 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,6 cm (52 nld).

Mouwen:

1. Zet 42 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 6e nld 4 x 1 st, daarna elke 7e nld 8 x 1 st tot 66 st. (80 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (86 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (56 st over). Minder vervolgens aan weerszijden van elke 2e nld 18 x 1 st, kant de resterende 20 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 32 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 21 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 16 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 21 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 90 st