Dames 42-44

nld 2 - 3

Stekenverhouding: 26 st en 36 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 138 st op met nld 2 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,6 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 4e nld 6 x 1 st tot 120 st. Brei 1,1 cm (4 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 8 x 1 st tot 142 st. Brei nog 5 cm (18 nld) tot een hoogte van 30 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 14 x 1 st. tot er 100 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,2 cm (80 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 7 st af aan het begin van de volgende 6 nld.
7. Totaal 196 nld (excl. boord) met 46 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,4 cm(52 nld), met 100 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 39 st. Zet de volgende 22 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 39 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 12 x 1 st. tot er 27 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22,2 cm (80 nld).

Mouwen:

1. Zet 59 st op met nld 2 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 18 x 1 st tot 95 st. (126 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (134 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld (81 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 26 x 1 st. Kant de resterende 29 st af.

--- Op nld. 2.
1. Met de goede kant voor: Neem 46 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 31 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 22 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 31 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 130 st
2. Brei 3 cm (12 nld.) boordsteek