Dames 42-44

nld 3 - 3

1. Zet 118 st op met nld 3 en brei 7 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 6 x 1 st tot 104 st. Brei 1 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 7 x 1 st tot 120 st. Brei nog 4,7 cm (14 nld) tot een hoogte van 30 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 11 x 1 st. tot er 86 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 22 cm (66 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 162 nld (excl. boord) met 40 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14 cm(42 nld), met 86 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 33 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 33 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 10 x 1 st. tot er 23 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 22 cm (66 nld).

Mouwen:

1. Zet 50 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 7e nld 15 x 1 st tot 80 st. (105 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (112 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (68 st over). Minder vervolgens aan weerszijden van elke 2e nld 22 x 1 st
Kant de resterende 24 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 40 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 27 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 27 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 114 st