Dames 38-40

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 54 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,2 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 4e nld 2 x 1 st tot 48 st. Brei 1,2 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 13e nld 2 x 1 st tot 54 st. Brei nog 4,7 cm (8 nld) tot een hoogte van 29,4 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 3 x 1 st. tot er 42 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,2 cm (36 nld).
6. Schouder vorming: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 90 nld (excl. boord) met 18 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 14,1 cm(24 nld), met 42 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 16 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 16 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 4 x 1 st. tot er 12 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,2 cm (36 nld).

Mouwen:

1. Zet 25 st op met nld 6 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 10e nld 6 x 1 st tot 37 st. (60 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (66 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (31 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 3 x 1 st, dan elke 3e nld 4 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 3 x 1.
Kant de resterende 11 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 18 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 11 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 11 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 50 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek