Dames 38-40

nld 5-6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 63 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 3 x 1 st tot 55 st. Brei 1,6 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 4 x 1 st tot 65 st. Brei nog 5,3 cm (10 nld) tot een hoogte van 29,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st. tot er 49 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,1 cm (40 nld).
6. Schouder vorming: Kant 7 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 100 nld (excl. boord) met 21 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,7 cm(26 nld), met 49 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 19 st. Zet de volgende 11 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 19 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 14 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 21,1 cm (40 nld).

Mouwen:

1. Zet 29 st op met nld 5 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 6 x 1 st, daarna elke 9e nld 2 x 1 st tot 45 st. (66 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (74 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (39 st over). Minder vervolgens aan weerszijden van elke 2e nld 13 x 1 st
Kant de resterende 13 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 21 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 13 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 11 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 13 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 58 st