Dames 38-40

nld 3 - 3

1. Zet 105 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 5 x 1 st tot 93 st. Brei 2 cm (6 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 7 x 1 st tot 109 st. Brei nog 4,7 cm (14 nld) tot een hoogte van 30 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 8 x 1 st. tot er 81 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20,7 cm (62 nld).
6. Schouder vorming: Kant 11 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 156 nld (excl. boord) met 37 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 12,7 cm(38 nld), met 81 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 31 st. Zet de volgende 19 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 31 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 9 x 1 st. tot er 22 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20,7 cm (62 nld).

Mouwen:

1. Zet 48 st op met nld 3 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 11 x 1 st, daarna elke 9e nld 2 x 1 st tot 74 st. (106 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 38 cm (114 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (62 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 9 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 9 x 1.
Kant de resterende 22 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 37 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 23 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 19 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 23 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 102 st