Dames 34-36

nld 6-7

Stekenverhouding: 11 st en 17 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 49 st op met nld 6 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,2 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 4e nld 2 x 1 st tot 43 st. Brei 1,2 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 13e nld 2 x 1 st tot 49 st. Brei nog 4,7 cm (8 nld) tot een hoogte van 29,4 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 2 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st. tot er 37 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (34 nld).
6. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 86 nld (excl. boord) met 17 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 12,9 cm(22 nld), met 37 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 14 st. Zet de volgende 9 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 14 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 4 x 1 st. tot er 10 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (34 nld).

Mouwen:

1. Zet 24 st op met nld 6 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 7 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 6 x 1 st tot 36 st. (56 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (64 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 2 st af aan het begin van de volgende 2 nld (32 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van elke 2e nld 11 x 1 st.
Kant de resterende 10 st af.

--- Op nld. 6.
1. Met de goede kant voor: Neem 17 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 10 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 9 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 10 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 46 st
2. Brei 3 cm (6 nld.) boordsteek