Dames 34-36

nld 5 - 6

Stekenverhouding: 13 st en 19 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 58 st op met nld 5 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1,1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 3 x 1 st tot 50 st. Brei 1,6 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 10e nld 3 x 1 st tot 58 st. Brei nog 4,2 cm (8 nld) tot een hoogte van 29,5 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st. tot er 44 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (38 nld).
6. Schouder vorming: Kant 13 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 96 nld (excl. boord) met 18 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 12,6 cm(24 nld), met 44 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 17 st. Zet de volgende 10 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 17 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 4 x 1 st. tot er 13 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (38 nld).

Mouwen:

1. Zet 28 st op met nld 5 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 6 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 7 x 1 st tot 42 st. (63 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (72 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (36 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 5 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 5 x 1.
Kant de resterende 12 st af.

--- Op nld. 5.
1. Met de goede kant voor: Neem 18 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 12 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 10 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 12 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 52 st