Dames 34-36

nld 4 - 5

1. Zet 71 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 1 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 2e nld 4 x 1 st tot 61 st. Brei 1,9 cm (4 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 4 x 1 st tot 71 st. Brei nog 4,8 cm (10 nld) tot een hoogte van 28,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st. tot er 55 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (42 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 106 nld (excl. boord) met 23 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,3 cm(28 nld), met 55 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 21 st. Zet de volgende 13 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 21 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 5 x 1 st. tot er 16 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (42 nld).

Mouwen:

1. Zet 34 st op met nld 4 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 5 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 9 x 1 st tot 52 st. (72 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (78 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 3 st af aan het begin van de volgende 2 nld (46 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 13 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 16 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 23 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 14 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 13 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 14 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 64 st