Dames 34-36

nld 3 - 4

Stekenverhouding: 21 st en 28 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 92 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 5 x 1 st tot 80 st. Brei 2,5 cm (7 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 5 x 1 st tot 92 st. Brei nog 4,3 cm (12 nld) tot een hoogte van 28,6 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 6 x 1 st. tot er 70 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (56 nld).
6. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 4 nld.
7. Totaal 140 nld (excl. boord) met 30 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 12,9 cm(36 nld), met 70 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 27 st. Zet de volgende 16 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 27 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 20 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (56 nld).

Mouwen:

1. Zet 44 st op met nld 3 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 11 x 1 st tot 66 st. (99 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (104 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (56 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 8 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 8 x 1.
Kant de resterende 20 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 30 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 19 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 16 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 19 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 84 st