Dames 34-36

nld 4 - 4

Stekenverhouding: 18 st en 23 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 79 st op met nld 4 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,9 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 4 x 1 st tot 69 st. Brei 0,9 cm (2 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 9e nld 4 x 1 st tot 79 st. Brei nog 4,3 cm (10 nld) tot een hoogte van 28,7 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 5 x 1 st. tot er 61 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (46 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 116 nld (excl. boord) met 27 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13 cm(30 nld), met 61 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 24 st. Zet de volgende 13 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 24 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 7 x 1 st. tot er 17 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (46 nld).

Mouwen:

1. Zet 38 st op met nld 4 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 4 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 10 x 1 st tot 58 st. (80 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (86 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 4 st af aan het begin van de volgende 2 nld (50 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke nld 1 x 1 st, dan elke 2e nld 14 x 1 st en tenslotte elke nld 1 x 1.
Kant de resterende 18 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 27 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 17 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 13 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 17 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 74 st