Dames 34-36

nld 2 - 3

Stekenverhouding: 26 st en 36 nld. = 10 x 10 cm.

Klik hier voor het afmetingen schema

Rugpand:

1. Zet 114 st op met nld 2 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,6 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 7 x 1 st tot 98 st. Brei 0,8 cm (3 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 8e nld 7 x 1 st tot 114 st. Brei nog 4,4 cm (16 nld) tot een hoogte van 28,3 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 7 x 1 st. tot er 88 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (72 nld).
6. Schouder vorming: Kant 8 st af aan het begin van de volgende 4 nld. Kant daarna 9 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 180 nld (excl. boord) met 38 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,3 cm(48 nld), met 88 st over.
5. Halsvorming. Brei beide schouders tegelijk. Brei 34 st. Zet de volgende 20 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 34 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 9 x 1 st. tot er 25 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (72 nld).
7. Schouder vorming. Kant af als bij het rugpand.

Mouwen:

1. Zet 54 st op met nld 2 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 9e nld 14 x 1 st tot 82 st. (126 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (134 nld), excl. boord.
5. Mouwkop. Kant 6 st af aan het begin van de volgende 2 nld (70 st over). Minder achtereenvolgens aan weerszijden van:
elke 2e nld 11 x 1 st, dan elke 3e nld 2 x 1 st en tenslotte elke 2e nld 10 x 1.
Kant de resterende 24 st af.

--- Op nld. 2.
1. Met de goede kant voor: Neem 38 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 24 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 20 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 24 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 106 st
2. Brei 3 cm (12 nld.) boordsteek