Dames 34-36

nld 3 - 3

1. Zet 97 st op met nld 3 en brei 6 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek. Brei tot een hoogte van 0,7 cm (2 nld), excl. boord.
3. Taillevorming: Minder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 3e nld 6 x 1 st tot 83 st. Brei 2 cm (6 nld). Meerder 1 st aan weerszijden van de volgende nld, daarna aan weerszijden van elke 7e nld 6 x 1 st tot 97 st. Brei nog 4,7 cm (14 nld) tot een hoogte van 28,7 cm exclusief de boord.
4. Armsgat: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Minder dan aan weerszijden van elke 2e nld 6 x 1 st. tot er 75 st over zijn.
5. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (60 nld).
6. Schouder vorming: Kant 10 st af aan het begin van de volgende 2 nld. Kant daarna 11 st af aan het begin van de volgende 2 nld.
7. Totaal 150 nld (excl. boord) met 33 st resterend voor de hals. Plaats deze steken op een hulpnaald.

Voorpand:

4. Amsgat: Minder voor het armsgat als bij het rugpand. Brei verder tot een armsgathoogte van 13,3 cm(40 nld), met 75 st over.
5. Halsvorming: Brei beide schouders tegelijk. Brei 29 st. Zet de volgende 17 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 29 st. met een tweede bol garen. Minder aan de halskant elke nld 8 x 1 st. tot er 21 st over zijn.
6. Brei verder tot een armsgathoogte van 20 cm (60 nld).

Mouwen:

1. Zet 46 st op met nld 3 en brei 5 cm boordsteek.
2. Brei verder met nld 3 in tricotsteek.
3. Meerder aan weerszijden van elke 8e nld 4 x 1 st, dan elke 9e nld 8 x 1 st tot 70 st. (104 nld totaal, excl. boord).
4. Brei tot een hoogte van 37 cm (112 nld), excl. boord.
5. Mouwkop: Kant 5 st af aan het begin van de volgende 2 nld (60 st over). Minder vervolgens aan weerszijden van elke 2e nld 20 x 1 st.
Kant de resterende 20 st af.

1. Met de goede kant voor: Neem 33 st. van de hulpnaald aan het achterpand, vervolgens 21 st. langs de linkerschouder van het voorpand, de 17 st. van de hulpnaald aan het voorpand en tenslotte 21 st. langs de rechterschouder van het voorpand. Totaal 92 st